divendres, 18 de febrer del 2011

Opertura del bloc de llegendes catalanes

Aquest bloc neix com a resposta al que crec una progressiva pèrdua del folklore català, que és el que dóna a Catalunya identitat com a poble, més concretament la pèrdua de llegendes que a dures penes aconsegueixen sobreviure en aquest món cada cop més globalitzat, amb falsos ídols, llegendes que únicament són una simple i sense importància frase escoltada de boca d'algun conegut, una simple línia llegida a un llibre qualsevol o als racons més recòndits d'Internet.

Així doncs, la finalitat d'aquest bloc és fer un recull d'aquestes petites llegendes i donar-les-hi forma ja que, per pròpia definició, manquen d'ella, i per això mateix aquestes històries no han de tractar-se com si fossin fets històrics.

Malgrat la dedicació del bloc a llegendes gairebé perdudes, no hi ha cap impediment que eviti que pugui escriure sobre altres llegendes més esteses arreu el territori català, per tal de donar la meva pròpia versió de les mateixes i enriquir el bloc.

També cal dir que no m'imposaré cap periodicitat en la publicació de llegendes i, per tant, sorgiran segons el capritx de la meva inspiració.

Per últim, m'agradaria comentar que la meva llengua materna no és el català, de manera que si qualsevol lector del bloc, si és que n'hi arriba a haver algun dia, detecta qualsevol errada o cap expressió incorrecta, li agrairia que m'ho fes saber mitjançant els comentaris de l'article.

Rubén Rubio Barrera

1 comentari:

  1. Sembla interessant. Potser el recomanaré als meus alumnes per treballar les llegendes.

    ResponElimina